fredag 4 december 2009

Hemma igen

Eller tja, nästan iaf. Jag och Hanna har stannat till lite hos mina föräldrar utanför Karlstad på vägen hem till Göteborg. Men vi ska åka imorgon eftermiddag för jag ska vara med på Zebra då vi får besök av Semias Schenberg, kul.

Men Predikantveckan är slut, kanske för sista gången. Läs mer om det här. Så man kände sig lite historisk måste jag säga. Jag tycker grejen med att fortbilda sig tillsammans inför framtiden är alldeles utmärkt. Det ska bli spännande och jag gillar att man vågar ta steget fullt ut. Att man inte bara lägger till en grej utan att man också inser att man då behöver ta bort något annat.
Jag tycker det har varit en bra vecka, bra undervisning, många trevliga människor, bra ton och skönt hjärta. Allt är ju inte lika bra förstås och ibland visar sig kroppsliga behov (läs powernap) extra tydligt...

Nu på förmiddagen har jag en lektion i grekiska. Men tänker någon, var inte du i Karlstad? Jo, det stämmer men den här lektionen sker via nätet. Vi sitter utspridda i Sverige och Danmark med våra datorer och headset och interagerar med varandra. Leve tekniken!

1 kommentar:

  1. Grekiska på nätet? Usch! Vad skulle Sokrates säga! Leve majevtiken!!!

    SvaraRadera