onsdag 7 oktober 2009

Det var bättre förr

Jag sitter och minns en svunnen tid när man kunde spela brännboll och bara ge järnet när tillfälle gavs, när man kunde spela hur mycket fotboll som helst på rasterna, att det var asfaltsplan gjorde inget, när man sprang från matsalen tillbaka till kapprummet för att det tog för lång tid att gå, när man kunde vara ute och leka i princip hur mycket som helst utan att trötthetskänslan uppstod, när man kunde spela innebandy en söndageftermiddag och kanske spela fotboll på söndagkväll...

Jag spelade innebandy igår kväll, tröjan var nästintill genomblöt, shortsen luktar skit och kroppen ger tydliga signaler om att det inte helt uppskattade denna spontana träningsinsats.
Och inte bara efteråt lider jag av de nya tiderna, även under själva spelandet så följde inte alltid kroppen min hjärnas signaler (men det är iofs en överdrift att säga att den gjort det, jag har nog aldrig varit så het som jag är när jag spelar i hjärnan).

Det var helt enkelt bättre förr eller finns det någon lösning för mig idag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar