tisdag 27 oktober 2009

Jag erkänner!

Johannes tillät mig idag att erkänna att det här med bloggandet inte är min grej vilket beror på lite olika principiella skäl.

Men som ni märker så gör jag det ändå, och det kan i alla fall för mig tyckas helt orelevant att skriva här om vad som har hänt i min dag eller vad som rör sig i mitt huvud.

Jag tänker eftersom att jag varken är gift med någon känd gammal jazzsångare och är skitvältränad (fast jag i och för sig har ett djurefternamn...) eller har rosa/ grönt hår och pratar i radio så blir det inte så lätt spännande.


Jag måste såklart klargöra att jag inte nedvärderar någon här om ni tänker att det är det jag håller på med, i så fall mig själv, det är väl inte så sunt det heller, MEN min poäng är frågeställningarna:

  • Har jag som en alldaglig svensk särskilt mycket roligt att skriva här?

  • Har jag så mycket intressant att dela med mig av för att uppta minst 2 minuter av just din tid?

Svaret är JA!

Alla tänker vi ju hur mycket som helst hela tiden, nåt intressant måste man ju komma fram till.

Så efter mycket tänkande har jag gjort en liten, ganska orelevant men bra lista jag tänkte dela med mig av med saker som gör mig glad och saker som gör mig mindre glad.

Jag börjar med det negativa för att på slutet väga upp med det positiva.

Saker som gör mig mindre glad:

  • När ens hud(oftast på händer och fötter) är torra occh rispar mot saker (oftast tyg)

  • Att skära mig på papper

  • När mitt hår är elektriskt

  • När man har börjat skriva och efter en stund märker man att det inte får plats på pappret så man får minska på bokstäverna eller andra jobbiga åtgärder.

Saker som gör mig glad:

  • När jag ser kollektivchaufförer hälsa på varandra

  • Att plocka svamp

  • Ljudet av en sten som plumsar i vatten

  • Lukten av stall

2 kommentarer:

  1. Fint Jacqie, fint!
    //
    Joel

    SvaraRadera
  2. Sten i vattnet där förstår jag dig, men tänkte på en ska snö då det måste väl ändå vara det värsta =D

    // Enrique

    SvaraRadera