torsdag 15 oktober 2009

Ett kallt Råsunda

Jag är fortfarande kvar upp i Stockholm och igår lyckades jag få gå på fotboll. En kompis hade en kompis som hade tre biljetter så jag, han och Urban gick på Sverige-Albanien. Det var riktigt roligt! Något av ett äventyr måste jag säga. Dock var det väldigt kallt men vi hade hyfsat med kläder på oss. Kul att Sverige vann, kul med Anders Svenssons mål, tråkigt med en omotiverad Zlatan. Jag hade hoppats på ett sånt där riktigt spektakulärt mål med klack, nick och cykelspark men det blev det inget av...

På söndag ska jag predika i Smyrna utifrån texten om när Mattues blir kallad av Jesus. Min rubrik är "Han umgås i fel kretsar" och jag kommer tala lite om hur Jesus fullständigt gick emot de gängse religiösa traditionerna och hängde med dem som var klart utanför samhället. Detta retade upp de religiösa ledarna, "Den mannen umgås med syndare och äter med dem" sa de. Martin Boström sa vid ett tillfälle att han tyckte att det var en av de finaste beskrivningar av Jesus och jag håller med honom. Vad säger människor om oss och vad säger vi om varandra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar