fredag 2 oktober 2009

Klagan

Här kommer lite klagan. Har ni tänkt på att det finns en hel bok i Bibeln som handlar om det, Klagovisorna. Dessutom är det ett återkommande tema inte minst i Psaltaren. Min klagan är dock lite mer ytlig än det man kan läsa om i Bibeln. Där handlar det om orättvisor, att vara flykting, att vara förföljd, att ligga i krig och liknande.
Min klagan handlar om en drypande näsa, en hals som skaver, lite hosta och en lätt huvudvärk. Japp du har gissat rätt! Jag har en förkylning på gång. Jag vet att det är småaktigt att klaga på på det. Inte minst med tanke på allt verkligt lidande som finns. Men ibland är det bara så skönt att klaga fast man bara är lite småförkyld.

Nåväl nu skall jag sluta klaga och försöka krya på mig till ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar