tisdag 20 oktober 2009

Kristen- Vad är det?

Ikväll på konfan är ämnet: Kristen - Vad är det?
Ansvaret ligger på mig att dela lite tankar om det.
Det här har såklart fått mig att tänka lite på vad det är man tror på egentligen.
  • Varför är jag kristen?
  • Vad innebär det att leva som en kristen?

Så lätt att svara på egentligen, men ändå rätt svårt!

Steget till att bli en kristen är för mig att ärligt ta emot Jesus i mitt hjärta som mannen som har räddat mitt liv. Jag väljer att tro på hans existens och att han har skapat allt med en mening.

Han är Mannen som jag frågar om råd när det är tufft och som alltid har bra svar om jag bara tar det lugnt mig och lyssnar riktigt noga, han ger mig hopp om att det kommer bli bättre och ork att fortsätta.

Men framförallt mannen som älskar oss alla högst av allt och som får lära oss att älska. Mannen som är kärleken själv personifierad.

Det här väljer jag att leva för, ibland är det inte så lätt och ibland känns det som att går riktigt bra. Men att ha ett mål som man strävar efter gör det hela lite enklare.

1 kommentar:

  1. Bra inlägg Jacqie, men behövde du verkligen offra det vackra fatet på epxeditionen för att få denna inspiration?

    //
    Joel

    SvaraRadera