lördag 17 oktober 2009

Studier, studier, studider...

Puh... Nu har jag snart studerat intensivt i fyra dygn med pauser för sömn, lite lek, fotboll och mat. Ni som går i skolan lite mer regelbundet kanske känner att det är eran vardag. Samtidigt måste jag säga att det går väldigt bra. Det allra mesta är intressant och jag har fått sova gott.

Jag satt och pratade med en tjej som också går här på ÖMS och hon frågade lite hur det var och så där. Sen undrade hon vad Jesus gör i Smyrna? På ett sätt ett frikyrkligt sätt att fråga hur det är i Smyrna (fast lite andligare) men ändå en bra fråga. Vad gör Jesus i Smyrna?
Tja, jag svarade att han går runt där och möter människor. För om man kollar lite i bakspegeln så kan vi se hur det söndag efter söndag (och inte bara på söndagar) funnits människor som blivit berörda i samband med våra gudstjänster. Som upplevt hur något händer i deras liv. Det är en gåva att få vara med om det och spännande!

"Jesus, fortsätt gå runt i Smyrna. Hjälp oss att skapa möten mellan dig och göteborgare, i kyrkan och överallt där vi rör oss."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar