söndag 1 november 2009

Söndagsmys

Nu börjar det bli dags att knyta ihop den här helgen med en skön film. Riktigt bra gudstjänst idag måste jag säga. Härlig sång och musik, bra predikan och intressant men långt församlingsmöte.

Igår kväll var det ju premiär för Smyrna Night Live och jag tycker det blir en förträfflig premiär. Glada människor var där, bra intervjuer, bra dansare (minst sagt! (och då syftar jag inte på Amadeus och Josef)), bra filmer och bra stämning. Jag ser framemot fortsättningen för S-N-L och tycker verkligen det har potential att bli något som samlar mycket folk och som är välkomnande för de som inte gått så mycket i kyrkan.

Måste också få berätta om en häftig grej som jag var med om under veckan. Vi hade hemgrupp i onsdags och då bad vi för var och en. Vi brukar göra det ibland och då brukar vi alltid ta en stund och "lyssna" efter vi har bett för att se om det är något som Gud vill säga till den personen speciellt.
En gång var det som fick att den skulle säga "get", vi vet fortfarande inte vad det betydde. Men nu i onsdags när vi bad för en person så var det en som kände att den skulle säga "Gud är med dig". Då berättade personen som vi bett för (som ni kanske märker försöker jag anonymisera berättelsen för att inte lämna ut någon...) att den hade tänkt att om någon får en get, då vet jag att du är med mig Gud. Men Gud, som ofta är ganska komisk, bestämde sig för att hoppa över omvägen och sa direkt till den här personen att Han är med. Grymt!
Tänk att vi, vanliga människor, kan få sitta i ett vardagsrum en vanlig onsdagskväll och så talar Gud själv till oss.

Måste också skicka med en länk till två strippar ur serien Kristian, stripp 36 & 37 tänkte jag på. Humor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar