lördag 28 november 2009

Dålig tajming

Idag är det tydligen annonserat en Köpfri-dag utifrån något slags miljöperspektiv. Ett bra initiativ tycker jag! Problemet var bara att jag hade planerat att köpa in mina paket till min och Hannas paketkalender idag. Men så fick jag se detta imorse om en Köpfri-dag. Man ville få folk att stanna upp lite och fundera över sitt konsumerande. Om alla handlade såsom vi gör här i Sverige så skulle det behövas tre jordklot för att det skulle funka. Det är ju sjukt! "Handla dig lycklig" har blivit ett allt viktigare slagord. Därför tycker jag att detta var ett bra initiativ.

Men jag hade ju bara idag på mig att köpa mina paket... Därför bestämde jag mig för att ta en Köpfri-dag imorgon istället plus att jag tycker att jag är ganska reflekterande i mitt shopande redan nu.

För dig som undrar så kan jag meddela att jag upplevde det inte som om det var mindre folk på stan än vanligt...

Imorgon är det 1:a advent och det vankas fet gudstjänst i Smyrna. Kom i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar