tisdag 24 november 2009

Sorry, glömde rapportera polisförhöret

Polisförhöret gick bra. Det var väldigt mycket att titta på polisen som skrev vad jag sa (det går fortare att prata än att skriva). Om någon varit orolig för mig så kan jag meddela att jag hördes "upplysningsvis". Det innebär att jag inte är misstänkt för något brott. Anledningen att polisen ville förhöra mig var den sk bombmannen som hotade att spränga en spårvagn för några veckor sedan. Innan han gjorde det var han nämligen och hälsade på i Smyrna. Utan att lämna ut för mycket kan man väl säga att jag och några till pratade med honom och vi fick klart för oss att han hade sprängmedel fasttejpat på kroppen. Situationen var inte direkt hotfull, men i efterhand är det lite läskigt att det var en man här med riktiga sprängämnen. Nåväl allt gick bra. Mannen får så vitt jag förstår bra vård inom psykvården.

Det är omväxlade att arbeta i Smyrna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar