lördag 28 november 2009

Tjena i min låda!

Igår skulle jag hjälpa Hanna att stå i kaféet på kvällen. Jag hade fattat det som om jag skulle vara någon slags bonusperson så det tyckte jag kunde vara kul och stå där och hälsa på folk och vara trevlig. På eftermiddagen gick det upp för mig att jag hade fattat fel och att jag verkligen skulle stå i kaféet. Vi skulle stå med två andra.

När vi kom till kyrkan 17.15 (vi var lite sena) var det fullt ös och Suzanne (vår kaféansvariga) kämpade själv i kaféet. Barnmusikalen Drömmen om jul skulle ju börja 18.00 och det var massa föräldrar som hade lämnat sina barn kl. 17 och passade på att ta en fika under tiden de väntade på föreställningen. När jag kom in hann jag lägga bort min jacka och sen var det bara att kastas in i ruljansen. Suzanne gav mig en snabblektion i kassaapparaten innan hon behövde gå och fixa nått annat. Strax efter kl. 18 lugnade det ner sig och vi fick pusta ut lite. Efter musikalen trodde de inte att det skulle bli så mycket folk för det skulle bjudas på pepparkakor och julmust. Problemet var bara att man hade gissat på att det skulle komma typ 200-300 men det kom närmare 1000! Ett härligt problem men det blev lite stressigt för oss eftersom de två som skulle komma inte komma. Men två hjältar hoppade in och räddade oss!! Så jag måste ända säga att jag tycker det flöt på bra. Och det är ju helt klart roligare när det är mycket folk. Det ska ju vara mycket folk i kyrkan!

Men när vi sedan hade diskat klart efter Gudstjänst för unga så var vi kanske trötta så det var skönt med sovmorgon idag. Ikväll blir det Zebra och Laserdome, gött!!

2 kommentarer:

  1. vill du låna Julia vita topp till laserdomen igen?? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag klarar mig. Det blev dessutom fullt så jag stod över. Utan att känna mig ledsen, jag gick till ICA istället och köpte mossa och godis.

    SvaraRadera